kies onderwerp

Veelgestelde vragen

Welkom op dé FAQ pagina van WorkLease. Hier vind je de antwoorden op al je vragen. We begrijpen dat er bij leasen veel vragen zijn, we proberen daarom zo veel mogelijk antwoorden te geven. Mocht er iets toch niet tussenstaan, dan kan je ons altijd bellen tussen 09.00 en 17.00!

leasen

Hoe werkt WorkLease?
Het aanvragen van je nieuwe kantoormeubilair is slechts een paar klikken van je verwijderd. Nadat je je ideale interieur samen hebt gesteld, kom je op onze aanvraagpagina. Hier vul je de bedrijfsgegevens, en de gegevens van de aanvrager in. Vervolgens gaan wij aan de slag. We controleren je gegevens, en wanneer alles goed is sturen we je contract binnen 2 werkdagen op. Na ondertekening hiervan gaan we de levering in gang zetten!
Zijn er bijkomende kosten?
Ja, na het tekenen van je contract vragen we eenmalig €82,50 administratiekosten. Hierna zijn er geen bijkomende kosten behalve je afgesproken maandbedrag.
Waarom moet ik mijn gegevens invullen?
Nadat je je gegevens hebt ingevuld en verstuurd heb je nog niks besteld, dit is pas het geval nadat je getekend hebt. Na ondertekening plannen we samen met jou een leverdatum in. Wij gebruiken je gegevens dus enkel om je contract op te maken, contact met je op te nemen en de meubelen af te leveren.
Kan ik nog annuleren?
Na het versturen van je gegevens, nemen wij binnen 24 uur telefonisch contact met je op. Wil je toch nog iets wijzigen, of ergens vanaf zien? Geen probleem! Pas na het ondertekenen van je contract is je bestelling geplaatst.
Hoe werkt het betalen van mijn maandtermijnen?
Zodra je meubilair geleverd is brengen we eenmalig €82,50 administratiekosten in rekening. Hierna ga je je vaste maandbedrag betalen. Het kan voorkomen dat je eerste termijn wat hoger is, als de artikelen bijvoorbeeld halverwege de maand geleverd zijn. In dat geval brengen we 1,5 maand in rekening.
Hoe lang duurt de leaseperiode?
De termijnen kan je zelf kiezen bij het uitzoeken van je product. Je hebt de keuze tussen: 24, 36 of 48 maanden. De overnamesom is áltijd 6-8%. Ongeacht je looptijd. Geen verassingen achteraf. En wil je het niet overnemen? Dan komen we het weer ophalen!
Wat gebeurd er na de leaseperiode?
Je bedrijf veranderd, en je interieur moet met je meeveranderen. Maar, we begrijpen ook wel dat je gehecht kan raken aan je werkomgeving. Je kunt daarom je meubelen aan het einde van het contract overnemen voor een vaste restwaarde. Deze waarde is altijd tussen 6%-8% van de nieuwwaarde. Hierna zijn ze helemaal van jou. Je kunt er ook voor kiezen om je meubelen op te laten halen, en een nieuw interieur uit te kiezen. Dat kan bij ons, maar dat hoeft natuurlijk niet.

bezorgen

Hoe lang is de bezorgtijd?

De bezorgtijd verschilt per artikel. De meeste artikelen kunnen wij binnen 5-15 werkdagen bij je binnen hebben staan. Sommige komen uit onze fabrieken en worden alleen op aanvraag geproduceerd. Deze artikelen hebben een levertijd van 5-9 weken.

Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?

Zodra wij telefonisch met jou een leverdatum hebben ingepland, komen wij je nieuwe meubelen bezorgen en eventueel installeren. Dit doen wij volgens onze 'white glove policy'. Hierdoor kunnen wij een nette levering garanderen. De levering wordt uitgevoerd door ons, of door onze partner JP Haarlem.

Hoe werkt de bezorging?

Zodra de meubelen klaar staan, plannen wij met jou de leverdatum in. Op de afgesproken datum komen wij de meubelen bezorgen.

garantie

Wat doe ik bij schade?

Heb je schade? Dat is erg vervelend! Neem in dit geval contact op met ons (088 0020 699. Geen zorgen: wij zullen ervoor zorgen dat het direct wordt opgelost.

Ik heb een klacht. Wat nu?

Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je krijgt van ons binnen 10 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Herroepingsrecht (Annuleren)

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u de offerte heeft geaccepteerd. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (https://cdn.shopify.com/s/files/1/0252/7005/9080/files/Formulier_voor_herroeping_Woon-Lease.nl.pdf?7636), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. U bent alleen gehouden de eventuele kosten te betalen voor de lease tot het moment van ontbinding. Wij kunnen een deel van de gemaakte kosten (bijvoorbeeld voor het laten produceren van het product) in rekening brengen.

over ons

Wie is WorkLease.nl?

WorkLease is het slimste abonnement op kantoormeubilair. Bij WorkLease geloven we in gebruik in plaats van bezit. Dit is beter voor je portemonnee, en voor het milieu.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Dat kan via meerdere wegen: telefoon (088 0020 688), Whatsapp (+ 31 6 21 27 47 13) of mail (help@worklease.nl). Wij proberen altijd binnen enkele uren te antwoorden, en zijn telefonisch 24/7 bereikbaar voor vragen.